Един от основните големи, и според мен огромни, проблеми на новото поколение след 2000-та година, е липсата на елементарна грамотност. Аз виждам три основни фактора, които повлияват на този феномен.
Първият е появата на интернет и смарт устройства, които по мързеливия начин пишат с аутокорект. А също и има възможността да се пиша с т. нар. шлокавица и оттам изобщо да се забрави за правопис на а, ъ, ьо, йо.
Втората причина е липсата на педагози, които адекватно да успеят да привлекат и задържат вниманието на новите деца. Програмата на обучение трябва да е модерна и по съвременен начин да се преподава материалът, който всеки от нас е усвоил.
Третият фактор за липсата на грамотност според мен е семейството. Ако самите родители не успят да убедят децата си да учат, то това трудно ще стане само от учителите. Също е важно отношението на родителя към обучителния процес и към самите преподаватели.
Оттук се появява и факторът едни от последните по грамотност в Европа и ниски резултати на матурите по БЕЛ от всички възрасти.
В отговор и в борба на тази пагубна статистика, сайтът „Как се пише“ стартира много приятна капания с телевизионна реклама. Тя е с известния актьор Михаил Билалов, който влезе преди години в ролята на Джаро, а също и доскоро беше водещ и на познавателното шоу „Стани богат“. Много подходящ и заради сериозния си тон. Сюжетът е как той е в кухнята, а синът му му подава бележка с много правописни грешки. Мото на кампанията е „В живота няма Аутокорект“.
Споделям ви и видео, за да я видите. А също и да помислите и вие, и децата ви, че идват матури и трябва да се подготвят. Решаването на примерни тестове не е необходимо да бъде скучно и само на уроци. Вече има много нови опции като например примерни тестове в Theards и други социални платформи. Просто разпределяйте времето си правилно и използвайте ума си!
Няма коментари:
Публикуване на коментар