събота, 22 юни 2024 г.

Легендите в съвремието

С наближаването на Еньовден и магията около него, започнах все повече да се интересувам от българските легенди. Припомних си за тях от стара детска книжка, която имах и съм чел много отдавна. Една от любимите ми е за братята Георги и Димитър, които си делят годината. 

Всъщност за тази моя нова страст допринесоха и книгите на Розмари де Мео, които надникват навътре в бита и празника на българина. Въпреки че доста хора ги отричат, за мен са глътка вдъхновение и определено ме пренасят в други светове. Честно казано ми се иска да има повече такива книги в съвремието ни, които да ни връщат към корена на рода ни.

Явно желанията наистина в сбъдват много бързо, защото успях да намеря такава персона. И то не къде да е, а в социалната мрежа Instagram. Там попаднах на профила на българска певица, която пее съвременен фолклор. Тя е и радиоводеща, и водеща на подкаст. Заедно с това създава и съдържание, включващо легенди за различни български празници и локации.

Ако и вие се чудите, кое е това българско момиче със силно родосъзнание – тя се казва DIA, или поне това е псевдонимът й. От профила й научих много любопитни факти и легенди, които са за 24-ти май и за Черно море - те са ми любими. Иначе DIA прави любопитна поредица и от места, които е посетила. Още по-готиното е, че има и карти за игра с български традиции, които учат от най-малките до големите.

Но стига толкова съм писал, че става като реклама, а целта ми изобщо не е такава. Исках просто да ви да магия, да помечтаете, да си представите и един духовен свят, който осмисля дните и местата, на които сме. Надявам се, че поне съм успял да ви заинтригувам. Ако и вие се сещате за хора родолюбци, може да ги споделите с нас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар