четвъртък, 16 февруари 2012 г.

Кофеинът и Бойко Дражев

Предполагам всеки един от нас след ставането си от сън посяга към задължителната доза чаша кафе. Това е една неизбежна и неизменна част превърнала се в ритуал. Аз като лекар Ви съветвам не повече от една чаша дневно, защото както и алкохолът така и кофеинът може да навредят на здравето Ви, ако се превиши дозата разбира се. Прекономерната употреба  води до привикване и безсъние, сърцебиене и други неприятни проблеми. Не искам да кажа, че кафето трябва да се забрани. Ето и пред мен сега докато пиша стои една чаша кафе. Опасността се крие в пиенето на твърде много кафе, а наблюденията ми показват, че ние си позволяваме да увеличаваме дозата, когато сме под огромен стрес. По този начин губим  мярката, кафето всъщност ни кара да се чувстваме още по-напрегнати. Това се дължи на една основа причина, че един от ефектите на кофеина е да повиши нивото на адреналина в кръвта. Адреналина е все пак да не забравяме хормон - нарича се още хормон на стреса. Защото при напрежение и стресови ситуации синтеза на адреналин се усилва значително. Голяма част от проблема е в това, че кафето не е проста напитка. Тя се превърнала в неразделна част от нас, особено от мен. Особено по време на почивките в работното ми време –това споделяне с приятели и колеги е специален даже бих казал интимен момент. Всичко написано до тук, изглежда, че да намалим ежедневната си доза кофеин е почти невъзможно. Но все пак ви препоръчвам да се огледате около вас за други алтернативи -  други топли  напитки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар